МЕЧО ПУХ

ВПЕЧАТЛЕНИЕ ОТ Н6

364 posts in this topic

И при моят Волекс предавките не влизат добре. Проблем са най-вече 1-ва и 2-ра и от части 3-та. През зимата дори понякога докато е студен двигателя от 2-ра към 3-та не иска да влиза и се налага 2-3 пъти да натискам съединителя. Като е студен двигателя понякога има и придърпване при потегляне. Макар и рядко при превключване от 1-ва на 2-ра лоста доста "рита" при изключване на 1-ва. Иначе без значение дали е студен двигателя при преминаване от 1-ва към 2-ра при отпускането на съединителя и натискането на педала на газта двигателя се държи много странно. Това е и причината когато карам бавно да подавам газ едва след като пусна съединителя. 

В работата на служебния Форд Фокус (над 210хил.км) съединителя и скоростите се държат много по-добре. Дори и на баща ми Вентото от 93-та има по-добри скорости. При Волекса 1-ва влиза много странно и не винаги добре и докрай. Също така макар и скоро да правиха регулиране на цилиндрите започна пак съвсем леко да се усеща неравномерната работа на двигателя при заграване при около 1000 оборота. Все още е прекалено малко, но тенденцията явно е колата да се тресе сериозно както и преди. Отделно, че при мен смяната на частта от кормилната уредба преди година даде ефект за има няма 2-3 месеца и пак започна да си тропа, но просто толкова ми беше писнало от този проблем и смяна на рейки и не съм ходил в сервиз.

В крайна сметка евтината сервизна поддръжка дали наистина е толкова евтина, след като се налага да се влиза в сервиз доста често? Да, сега е гаранционна, но след това?

Edited by nmnikolov
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

g.genov вероятно ще можеш да вземеш цял панел с Android и съответно добре работещи камери, флашки, навигация и всичко останало - има такива конзоли по $400-500 за Hover-а. Уви, не знам този "аксесоар" как ще се върже с гаранцията.

 

Заради турбината, докато колата не е загряла, не вдигай над 2000-2500 оборота никога и не тормози двигателя като цяло. След по-дълго или агресивно каране, изчаквай по половин минута колата на празен ход преди да я изгасиш при паркиране - да паднат оборотите на турбото докато още се маже. Предполагам, че скоростите са с двумасов (демпферен) маховик и съединител. Ако е така - пали с натиснат съединител. Тия неща са досадни докато свикнеш, но осигуряват дългия живот на двигателя и транзмисията като цяло. Ако ще караш по 20-30 хиляди на година и мислиш да я държиш повече от 5 години, инвестираното внимание в тези неща ще ти се изплати.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

g.genov вероятно ще можеш да вземеш цял панел с Android и съответно добре работещи камери, флашки, навигация и всичко останало - има такива конзоли по $400-500 за Hover-а. Уви, не знам този "аксесоар" как ще се върже с гаранцията.

 

Заради турбината, докато колата не е загряла, не вдигай над 2000-2500 оборота никога и не тормози двигателя като цяло. След по-дълго или агресивно каране, изчаквай по половин минута колата на празен ход преди да я изгасиш при паркиране - да паднат оборотите на турбото докато още се маже. Предполагам, че скоростите са с двумасов (демпферен) маховик и съединител. Ако е така - пали с натиснат съединител. Тия неща са досадни докато свикнеш, но осигуряват дългия живот на двигателя и транзмисията като цяло. Ако ще караш по 20-30 хиляди на година и мислиш да я държиш повече от 5 години, инвестираното внимание в тези неща ще ти се изплати.

За панела ще проуча. Попаднах на поне 20 модела в alibaba точно за H6.

 

Относно останалото.

Когато потеглям, ако включа 2-ра преди 2500 оборота ... двигателя се тормози много започва да тресе и оборотите падат.

Общо взето се чувства комфортна возия при превключване на по-горна предавка при около 3000 оборота. Много често карам автомобилите си на къси разстояния и с оглед на това не мисля, че съм си взел кола, която да чакам всеки път да загрява за да изпитвам удоволствие от шофирането. Тази кола не съм я взел за състезания ... имам си рено за това само където е в бокса в момента.

Винаги натискам съединителя при палене ... това е навик от дългото ползване на служебни коли, когато колегите ги оставят на скорост.

За турбината си прав ... но много често преди да спра аз се движа с доста ниска скорост, при което турбината едва ли се върти бясно.

Но не мога да се съглася, че трябва да карам автомобила си с под 2000 оборота докато загрее. Разбира се не вдигам над 3000 но чак пък под 2000 оборота с този двигател си е истниснки кошмар. Днес например излязох на Цариградско шосе с лек наколн нагоре. Включих 2-ра при 2000 оборота и познай ... педала до ламарините и колата не реагира седи си на малко под 1000 оборота и не ускорява. Трвабваше отново да включа първа за да ускоря ... но уви първа не влиза защото и аз не знам ... трябваше да спра на място за да влезе първа и пак да ускоря до 3000 оборота за да вкарам втора и колата да ускори нормално. Някой може ли да ми обясни защо този двигател е пълен мъртвец при ниски обороти и доста добре набиращ при над 2000 ... как да я карам тази кола при под 2000 оборота, като тя не иска да върви?

 

П.П.

Разхода последно го заковах на 10/100 градско София при динамично шофиране и не много задръствания. Пробвах и успях да го сваля дори до 8/100 но карах малко по заспало от пенсионер. Но ... Рано ми е още да се пенсионирам!

 

П.П.2

Още чакам някой да ми даде диаграма на въртящия момент в зависимост от оборотите. Искам да видя колко Nm е въртящия момент от 1000 до 2000 оборота.

Накрая ще ме накрат да си платя и да я кача на динамометричен стенд.

Edited by g.genov
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Още един пример.

На Цариградско шосе напоследък постоянно има задръствания заради ремонти.

Отново си карам в задръстване движейки се бавно. Скоростта ми е такава, че карам на първа с около 2000-2500 оборота. Вклчвам втора и двигателя влиза при малко над 1000 оборота. Колоната пак започва да забавя движение, отнемам газта и двигателя почва видимо да се тормози и да лашка автомобила. Опитвам се да включа отново 1-ва в движение но е невъзможно. Не влиза. Трябва да спра автомобила на място за да влезе първа. Общо взето всички се движат бавно а аз ТРЪГНИ-СПРИ, ТРЪГНИ-СПРИ. Това нормално ли е?

Само да не ме съветва някой да я държа на полусъединител защото ще го накарам да ми плаща ремонтите на съединителя после :)

 

П.П.

Автоматика сигурно ще е добро решение.

НА Espace ми автоматичната скоростна кутия при движение в задръстване включва втора предавка при 15км/ч и отново връща на първа при падане под 11км/ч. но не се налага да спирам за да включи първа. Въпреки, че въртящия момент при 900 оборота е толкова голям, че спокойно потеглям на 2-ра и ускорявам! Потегляне на втора имам предвид веднага след подаване леко на газ ръчно включвам втора някъде при около 10км/ч.

Edited by g.genov
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Включих 2-ра при 2000 оборота и познай ... педала до ламарините и колата не реагира седи си на малко под 1000 оборота и не ускорява. Трвабваше отново да включа първа за да ускоря ... но уви първа не влиза защото и аз не знам ... трябваше да спра на място за да влезе първа и пак да ускоря до 3000 оборота за да вкарам втора и колата да ускори нормално. Някой може ли да ми обясни защо този двигател е пълен мъртвец при ниски обороти и доста добре набиращ при над 2000 ... как да я карам тази кола при под 2000 оборота, като тя не иска да върви?

На 2-ра при колко оборота си бил? Би трябвало над 1500-1800 да започва да тегли стабилно, а над 2000 почти да няма и турбо-дупка (да натискаш педала и да излиташ моментално).

 

П.П.

Разхода последно го заковах на 10/100 градско София при динамично шофиране и не много задръствания. Пробвах и успях да го сваля дори до 8/100 но карах малко по заспало от пенсионер. Но ... Рано ми е още да се пенсионирам!

Този разход си е съвсем в реда на нещата за такава кола.

 

 

П.П.2

Още чакам някой да ми даде диаграма на въртящия момент в зависимост от оборотите. Искам да видя колко Nm е въртящия момент от 1000 до 2000 оборота.

Накрая ще ме накрат да си платя и да я кача на динамометричен стенд.

Има дино-стенд Overdrive на изхода от София в началото на магистрала Тракия. На мен също ще ми е интересно колко големи са загубите докато мощността стигне до колелата - заради 4x4 системата предполагам ще са около 20-25% (обикновено са 10-15%), но замерване с 3 run-а е 100лв - там тествах моята кочина преди и след като я ремапнах. Но наистина, на моя 10 годишен двигател, 140кс и над 200к км, си дърпа от 1500 оборота и не ми е никакъв проблем да я чакам да загрее, карайки до 2000-2200об/м.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 2-ра при колко оборота си бил? Би трябвало над 1500-1800 да започва да тегли стабилно, а над 2000 почти да няма и турбо-дупка (да натискаш педала и да излиташ моментално).

Имах предвид, от първа предавка при 2000 оборота ако включа втора оборотите падат много до около 1000 и тогава няма мощност. Това се случва само м/у първа и втора. Нагоре всичко е ОК. Просто първа трябва да се цеди повече от останалите предавки за да е всичко ОК.

 

П.П.

При коя да е предавка 2,3,4 ... при под 1500 оборота ускорението е мноооого слабо (особено 2-ра). Единствено първа се справя много добре при ниски обороти но това е защото е много къса. Ако беше двигателя малко по-мощен или втора предавка малко по-къса (по-малко предавателно число) щеше да е чудесно. Просто разликата между предавателните числа на 1-ва и 2-ра предавки е прекалено голяма.

Edited by g.genov
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS-а работи много добре и колата наистина спира перфектно. Тествах го в дъжда :) неволно.

 

Чистачките чистят добре а датчика за дъжд и работата на чистачките са синхронизирани правилно. Релето обаче, което включва чистачките се чува доста силно в купето.

 

Стелките, които си купих от Митвас уш специално за H6 са всъщност стелки за Honda CR-V. Шофйорската стелка постояно се плъзга напред и се завира под педала на съединителя и той започва да заяжда докато не издърпам стелката отново назад.

 

Волана е много удобен и копчетата по него също. Малко странно ми е обаче превключването на къси/дълги напред към таблото.

 

Вентилацията работи добре. Днес в дъжда, като влязох стъклата се изпотиха веднага и 10 секунди, след като пуснах вентилацията на AUTO от изпотяването нямаше и следа.

 

Гумите, с които фабрично дойде автомобила очаквах да са голям боклук. Да ама НЕ. Идеални са за летни гуми!

 

Вратите багажника и предния капак се затварят леко и плътно. Доста по скъпи коли съм карал, които губят съзтезанието.

 

В началото ми се стори странно защо, като отворя багажника не се отключват и вратите (защото така съм свикнал) но в последствие открих, че това е дори по-удобно.

 

Вътрешното пространство е наистина предостатъчно и отпред и отзад. Казвам го сравнявайки с Renault Grand Espace 4 което е доста голям ван, и от гледна точка на това, че съм само 110кг.

 

Въпреки последното вече два пъти си ударих главата влизайки в колата. Май имам нужда от ченге да ми варди темето :)

 

Шибедаха се затваря сам при точно 100км/ч а днес чух и пищялката, която започва да квичи когато мина 120км/ч ... от Митвас ми обещаха скоро да я махнат софтуерно.

 

Задните стъкла са доста приятно затъмнени :) От вън на вътре не се вижда почти нищо.

 

Купето е тихо и добре обезшумено въпреки, че като пусна музиката с малко повечко баси и увеличена на Volume 25 ... започват малко да дрънкат вратите.

 

Камерата за гледане назад очаквах да се замърсява но НЕ! Голям майтап е да гледам назад докато карам напред. Само да можех да слушам и музика през това време щеше кефа да е на MAX. OS-а на мулдимедията не знам какъв е но не е multitask. Не знам защо не са вложили малко повече мисъл, като го правят това. Предполагам е китайски компютър с индийски софтуер.

 

През ноща осветелението на всички копчета и уреди по таблото, волана и вратите е доста добро без да дразни.

Edited by g.genov
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чак започвам и аз да се замислям да сменя пасата с Н6...

 

Иначе Генов,стандартно изводите за запалка са 10А,което е 120 вата. Толкова е предпазителя и според мен има нужда поне един извод да е с по-масивни кабели да речем за 40 ампера.И то не за друго,ами вече инверторите станаха без пари тия,които са по 400-500 вата и е добре да се има предвид.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чак започвам и аз да се замислям да сменя пасата с Н6...

 

Иначе Генов,стандартно изводите за запалка са 10А,което е 120 вата. Толкова е предпазителя и според мен има нужда поне един извод да е с по-масивни кабели да речем за 40 ампера.И то не за друго,ами вече инверторите станаха без пари тия,които са по 400-500 вата и е добре да се има предвид.

Питам за Амперите защото на Рендето ми също има датчици за налягане. Но проклетия френски автомобил ако караш продължително време с мека/и гума/и, влиза в сервизен режим!

Принудих се да си купя компресор за дълъг път. Та във връзка с това в Рендето има 5 извода за 12V и аз, като голям карък изгорих де що предпазител имаше с компресора докато установя, че може да работи само на извода за запалката. Именно заради това е и въпроса ми дали мога спокойно да си напълня гумите с азот и колко Ампера е максималния ток на всеки от изводите за 12V в H6.

Edited by g.genov
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо, което установих, че ми липсва в H6 са лампите на вратите, които светят когато се отвори вратата, както и това, че само шофьорското стъкло е автоматично :(. За последното не знам колко би се оскъпил автомобила ако се направи но според мен си заслужава.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Продават се такива модули, които се връзват към алармата и вдигат стъклата автоматично. И не са скъпи - от рода на 30-ина лева.

Edited by radowolf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

колега Генов,

за мен старт - стоп системата ти работи коректно. В противен случай може на следващия светофар изобщо да не можеш да я запалиш, да се обаждаш на приятел и т.н.

Изходите 12V съвсем безгрижно понасят консумацията и на компресор /бензиновите с газ за оборудвани с такъв/ и на хладилна чанта - охладителния елемент "Пелтие" не се слави с лакомия, а другото са два малки вентилатора със символична консумация. Изходът в багажника при моя Н5 е на един бушон с подгрева на седалките и се намира в кутията в двигателния отсек /не ме питай от къде знам :icon_colors: /

Люкът би трябвало да се затваря сам при изваждане на ключа за запалване /при мен е така/, а стъклата са някакви умни и се обучават по определен начин, но при заключване и включена аларма се самозатварят. Това не става веднага и не мога да ти кажа след колко време, но като беше горещо на два пъти оставих шофьорското отворено два пръста, /щото люка се затваря/ а като се върнах то се беше затворило и в колата - пак сауна!

Относно оборотите - караш дизел, пък той е монтиран на джип /така да се каже :laughing7: /. Тоя двигател няма за цел рекордна обиколка на Спа. Настройките му също не са подходящи за това. Обороти до 3к. и малко отгоре и... толкова му стига. Както и да го натискаш след това, няма какво да спечелиш. Кривите и на мощността и на въртящия момент започват да падат.

За задната врата - ако отключиш и отвориш само задната врата, малко след това алармата изсвирва. Това не се случва ако отвориш и някоя от другите.

Автомобила при определени условия се самозаключва, но не съм отсял кога.

... има и много други нещица... Питай и ще ти кажа как е при Н5. Много вероятно е и при теб да е така.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо, което установих, че ми липсва в H6 са лампите на вратите, които светят когато се отвори вратата, както и това, че само шофьорското стъкло е автоматично :(. За последното не знам колко би се оскъпил автомобила ако се направи но според мен си заслужава.

Това с автоматичните стъкла е по друга причина - ако някое дете отзад си е подало главата или ръката и натиснеш копчето, може да стане беля. Светлините на вратите жалко, че ги няма.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това с автоматичните стъкла е по друга причина - ако някое дете отзад си е подало главата или ръката и натиснеш копчето, може да стане беля. Светлините на вратите жалко, че ги няма.

На Реното ми всички са автоматични. Ако тръгне да се затваря само или по мое желание и срещне съпротивление се връща 10 сантиметра надолу и спира.
2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Автомобила при определени условия се самозаключва, но не съм отсял кога.

 

За С-10 четох някъде, че се заключва след 30 секунди при последователност: изваждане на ключа, отваряне на шофьорската врата, ставане от седалката, (в автомобила няма други хора) затваряне на шофьорската врата, обаче това при българските го няма, проверих го. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направих един тигел София - Пловдив - София

 

Със скорост 120км/ч и пуснат cruise control на 6-та предавка (2000-2100 оборота) и 3-ма пасажери - разоход София-Пловдив - 6.6л/100км

Със скорост 120км/ч и пуснати cruise control и климатик на 6-та предавка (2000- 2100 оборота) и 3-ма пасажери - разход Пловди-София - 8.0л/100км

Осреднен разход отиване и връщане София-Пловдив-София с пуснат климатик на връщане - 7.3л/100км

 

Впечатления:

Cruise control-а се държи много добре и през целия маршрут поддържаше 120км/ч на 6-та предавка без проблем и много прецизно. Хареса ми как работи.

Климатика не духа много студено но за сметка на това в купето става приятно прохладно а не да ми причини менингит.

Комфорта е на ниво и 300км не се усещат! Нищо не ме боли и не съм смазан от пътя, като например с Alfata на жена ми. На дупките по магистралата преди Пазарджик е доста по-комфортно с Hover H6 от колкото с другите ми коли.

Като че ли малко по-шумно е в купето по грапав асфалт но това може да се промени, когато сложа гуми BRIDGESTONE, MICHELIN, DUNLOP или GoodYear а не с фабричните.

 

С едно изречение: По магистрала на дълъг път с GreatWall Hover H6 е кеф да се придвижва човек.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-накрая се убеди че колата е добра, подаде много негативни отзиви, дори се замислих дали н6 е по добър от н5.

Радвам се че си ОК сега.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-накрая се убеди че колата е добра, подаде много негативни отзиви, дори се замислих дали н6 е по добър от н5.

Радвам се че си ОК сега.

Педала на газта все още тропа и ме дразни! А, че по софтуера има какво много да се прави не съм се отрекъл!
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам само как е постигнат средния разход от 6.8/100 написан на сайта http://greatwall.bg

Дори руснаците са дали официално среден разход 7.8/100 ?!?!

Edited by g.genov
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

по един много лесен начин - карат с хубави горива :tongue4:, а ние се мъчим с нашите помии. Това, което си постигнал е прекрасен разход. Тропането по педала го има и при мен, но още не съм им го сервирал в сервиза. Следва продължение...

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам една идея за евродепутатите ни, да вземат да вкарат предложение за единен стандарт за качество на горивата в целия ЕС.

Edited by g.genov
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Приятелю, закъснял си. В 2007 г., до като не приемем Европейските стандарти- не ни искаха в ЕС..и накрая даже и не ги превеждахме направо ги обявявахме.Обикновенно зареждам на Лукойл и Еко...там на стената висят сертификатите за горивата- задължени са...еее колко отговарят не знам.Аз водих лют спор с бензиностанцията на 38 км в посока София за горивата ЕКТо-  нямаха стандарт и се оказа , че са си тяхна измишльотина..Въпроса е кой ги контролира...Само Лукойл зареждат твърдо от тяхно горива. Всички останали имат един ДИЛЪР дето се грижи да се купува най- изгодното гориво...това е, не замесвай депутатите те ще о...рат и без това ос...ната работа.Поискай сертификата и извикай управитеря, да ти го обясни- това ги стяга, ако има проблеми на сайта се оплачи.Жулят им страшни наказания.Истината е такава - не карам дизелови мотори, защото дизела ни не отговаря по проценти сяра и прочие.Бензин и газ това е истината- двигателите не са толкова чуствителни- най много дюзи на запушиш. С ултразвук се чистят за 30-50 лева и пак газ....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Приятелю, закъснял си. В 2007 г., до като не приемем Европейските стандарти- не ни искаха в ЕС..и накрая даже и не ги превеждахме направо ги обявявахме.Обикновенно зареждам на Лукойл и Еко...там на стената висят сертификатите за горивата- задължени са...еее колко отговарят не знам.Аз водих лют спор с бензиностанцията на 38 км в посока София за горивата ЕКТо-  нямаха стандарт и се оказа , че са си тяхна измишльотина..Въпроса е кой ги контролира...Само Лукойл зареждат твърдо от тяхно горива. Всички останали имат един ДИЛЪР дето се грижи да се купува най- изгодното гориво...това е, не замесвай депутатите те ще о...рат и без това ос...ната работа.Поискай сертификата и извикай управитеря, да ти го обясни- това ги стяга, ако има проблеми на сайта се оплачи.Жулят им страшни наказания.Истината е такава - не карам дизелови мотори, защото дизела ни не отговаря по проценти сяра и прочие.Бензин и газ това е истината- двигателите не са толкова чуствителни- най много дюзи на запушиш. С ултразвук се чистят за 30-50 лева и пак газ....

Може би си прав, но каквито и документи да ми дават и каквото и да правя не аз съм човека, който може да прецени дали горивото е ОК или не.

В крайна сметка аз не искам ефтино а качествено гориво. И ако всички сме така не виждам каква е причината да няма на пазара скъпи и качествени горива. А не виждам и какво ще ги спре и документите и сертификатите, които евентуално ще ми покажат да са с невярно съдържание :)

Не искам темата да отива в посока дизел или бензин. Лично на мен дизеловите двигатели са ми по-приятни за каране и по-неприятни за поддръжка. Това е избора ми. Но това няма нищо общо с това, че ме цакат с топла бира (разбирай кофти нафта). Живеем в абсурдна държава!

Edited by g.genov
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Генов,

за джип наистина /при малките двигатели/ дизела е по-приятен за каране. Вярно е обаче, че в нашите условия цялостното използване на дизел е скъпо начинание, свързано с много нерви. Това е и главната причина повечето да се прехвърлят на бензин, газ и пр. горива. Това не означава, че дизела е кофти двигател, а само че нашите помии по бензиностанциите не му понасят особено. Проверката на бензиностанцията е друго нещо и самото прочитане на услужливо подредените папки не помага с нищо.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В интерес на истината не виждам и не чувствам особена разлика м/у горивата в БГ и горивата в Европа. В БГ зареждам в Еко, ОМВ, Лукойл. Май месец бях 10 дни из Австрия, Словакия, Унгария и разлика не усетих. Сега пак ще ходя за 2 седмици с колата само, че към Турция.

Карам дизел.

 

P.S. М/удругото съм влизал из разни автофоруми (английски) и там има подобни теми като в БГ автофоруми "От коя бензиностанция зареждате" и тн. Така, че и там си чешат езиците с подобни теми

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now