Jump to content

Втора Национална форумна среща с. Косово - 27, 28, 29 Юни 2014г


Финално определяне на дата  

13 гласа

  1. 1. На кои дати предпочитате да се проведе събитието?

    • Петък, Събота, Неделя ( 27, 28, 29 Юни)
      10
    • Петък, Събота, Неделя ( 20, 21, 22 Юни)
      1
    • Петък, Събота, Неделя ( 4, 5, 6 Юли)
      2
  2. 2. Ще присъствам с нощувка ...

    • на хотел ( резервация в обща група)
      11
    • на палатка, каравана
      0
    • Без резервация
      2


Recommended Posts

Разбира се, че няма да изтрием съобщението.

 

Много съжелявам за неприятната случка и ще го коментирам с хората от хотела.

 

За съжаление, изобщо не си погледнах детаелно сметката и не си я и взех и не мога да кажа имам ли допълнителни неща или не.

 

За магнитчета въобще не знаех, че продават.

 

Ще намерим някакво решение на въпроса. 

 

Предполагам е станала грешка, но както се казва "неприятният вкус си остава".

 

Вече съм изпратил писмо с оплакването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съм гледал като съм плащал, но все пак за мен мястото остави неприятен привкус с тази "грешка", която е типично по български... Не е мястото в тази тема да го разискваме повече, просто показвам какво се случи при мен...

 

След малко ще мина изцяло за срещата, като ще наблегна на техническите неща, които научих за Hover H3/H5 и които ми бяха изключително полезни като знания :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай не мърдай, финансиста май е прав има грешка в стаите. Моята жена купуваше магнитчета, аз вадих фактура и хич не я погледнах тази сметка. Направо върху нея хвърлих парите.Сигурно аз съм ти длъжник и вместо на 6 са писали на 1 стая. Връщам сумата във вратна пържола и Видевка лух

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На срещата присъстваха собственици на GreatWall, но за моя радост, те бяха с моделите Hover H3 и H5, към които аз изпитвам изключителен интерес, тъй като са не толкова далечни роднини с моята фронтера като конструктивно решение при джиповете.

 

Голяма част от разговорите бяха за разни недостатъци и проблеми, които собствениците са забелязали и имали по автомобилите, но в дискусиите се намесиха и доста технически аспекти, за които аз лично не знаех, а както се оказа и собствениците не се бяха замисляли или интересували.

 

И тъй като само с приказки не става, трябваше и да покараме, та в събота преди обед тръгнахме към хижа Пашалийца, която се оказа сравнително близо до базовия ни лагер в с.Косово. До самата хижа се стига основно по асфалт, като само в последната си част преминава в добре заравнен черен път, подходящ и за леки автомобили.

 

След традиционните за такива събития снимки, по мое предложение участниците се съгласиха да тръгнем по черен път към гр.Лъки, за да пробваме възможностите на автомобилите. Отново се извинявам на всички, които са си помислили, че съм минавал даденият маршрут и за това съм го предложил, но истината е, че бях за пръв път в региона и всичко бях разглеждал само като карта (OFRM) и снимки от местността. И така, тръгнахме в колона, като още след първият завой пътят започна спускане и имаше кал, за това предадох по станцията на другите да включват 4х4, а някой друг (мисля, че Ванката) им каза да пускат бавните.

 

Пътят наистина не беше перфектен, както може би повечето очакваха, но не беше и нещо ужасно - малко кал и леки коловози, изровени от водата, а не от камиони.

 

Продължихме спускането, като имаше някои технични места, но реално на бавни скорости спокойно можеше да се държат машините над коловозите и да няма проблеми. Минахме още един участък, като само аз и адаша се спуснахме през него и който реално беше проблема, когато чух по станицята, че един от автомобилите е закъсал. Този момент беше наистина подходящ, тъй като се оказа, че има проблем със системата за 4х4 на st.videv, която е отказала да включи и след всичко това, решението беше да се върнем, докато сме на 300 метра от хижата. Другите ще опишат за затъването и дърпането, тъй като ние бяхме по-напред и се върнахме едва за последния тласък, когато колите се измъкнаха и продължиха обратно.

 

И ето в тази описана ситуация, разбрахме, че на H3 малкото лостче, от което се включва 4х4 режимите, реално няма механична връзка с раздатката, както е на старите джипове, а е чисто електрическо превключване, което в H5 е реализирано с трите бутона на таблото.

 

Редовно почистване и профилактиране на моторчето, което служи за включване на предният мост, както и ревизиране на свързващите кабели, е нещо необходимо, ако Hover-а ще се ползва извън пътя. По снимки, които съм виждал на H5 и на Steed, това моторче е открито в долната част от джипа, което го прави уязвимо от външните условия - кал, клонки, камъчета и т.н.

 

Друг важен технически аспект, който адаша изпита, а аз гледах при едно от неговите преминавания в един кофти участък, е дължината на джипа, както и конструктивните ъгли (преден и заден) на атака. Това е основен проблем при всички джипове дълга база с подобна дължина, който може да се подобри единствено с повдигане на джипа и ползването на по-големи гуми и разбира се с премахване на излишните пластмасови брони :D

 

Между другото, докато чакахме другите да се дърпат, възникна въпросът как се разбира дали 4х4 4 включено или просто си свети бутона и как се разбира дали е на бързи или бавни. В Hover H5 на таблото трябва да пише 4WD, което значи, че джипа е с включен преден мост, но не се вижда дали е на бързи или бавни. Това се вижда на самия бутон, който е натиснат - 4H или 4L. Може би щеше да е по-удобно да го пише и на таблото, но според мен решението е в следствие от развитието от механично свързано малко лостче в по-старите джипки, през лостче, което реално сменя различни позиции по чисто електронен път и според позицията на лостчето шофьорът разбира в кой режим кара, за да се стигне до превключването с бутони, което е приложено при H5 и Steed.

 

Тъй като в офроуд форума беше писано, че при включване на 4х4 и след това загасяне на джипа, то при следващото палене той е в режим 2H, бях много приятно изненадан да видя, че това в действителност не е така. Т.е. ако джипа е оставен в режим 4L (бавни 4х4), то след гасене и дори на следващата сутрин този при запалване този режим си остава активен. Това е изключително важно примерно при изкачване на кофти кален баир, където шофьорът може да "изпусне" машината и да я загаси, което при изключване на 4х4 да го остави в доста опасна ситуация, тъй като самото включване на 4х4 при Hover отнема доста време, както и има изисквания за това гумите да са изправени и т.н. Но за радост, писаното в офроуд форума се оказа, че не важи за джиповете, които аз видях :D

 

От тази кратка "офроуд" разходка, моите изводи са следните:

  • Hover е джип за някои, но за други си остава високо комби :P Всякакви нападки към други марки и модели са неподходящи, освен ако човек не е покарал малко повече и е разбрал какво може или не може машината му извън пътя. Лично за мен за магистралата си има доста по-подходящи коли  :binkybaby:
  • С гуми за мъгла (т.е. за магистрала или по-лошо - всесезонките, с които го продават), не е никак подходящо човек да се пробва дори и в лека кал, макар и адаша да доказа обратното, но той караше с голямо сърце (а моето се свиваше от болка като го гледам)  :headbang:
  • Подходящи гуми (А/Т или М/Т), ползването на 16" джанти, позволяващо по-ниско налягане в гумите, ще направи Hover-а много по-добре вървящ по подобни пътища, но пак се иска сърце, което да не подскача при всеки лек удар или драскотина  :violent1:
  • Карането в група е от голяма полза при такива разходки в непознат терен.
  • Уоки токитата са нещо незаменимо при карането в група.
  • Където има трева, отдолу 99% има мазна кал и е по-добре да се кара в коловозите.
  • Не винаги метеорологичната обстановка дава предпоставки за каране по сух терен, за това предварителната подготовка (гуми, въжета, лопати и т.н.) е много важна, а и трябва лична преценка на възможностите на кола + шофьор.
  • "Давай газ" означава педала в ламарината и никакво пускане, докато не се излезе на твърда основа  :headbang:
  • Споменах ли за гумите и за "голямото сърце"?  :toothy9:

По-късно, на паркинга до хотела, разгледахме какво има и под предния капак на различните модификации на Hover-а. Както при останалите марки и модели джипове, въздушният филтър е предпоставка за засмукване на вода и трябва много внимателно и плавно каране, ако водата достига фаровете на джипа, а дори и по-ниска да е, не бива да се образува вълна, защото риска е доста голям. Решението е поставянето на шнорхел, към който върви и нов капак на кутията за въздушния филтър и така се предпазва навлизането на вода.

 

Ще се радвам и другите да споделят впечатления какво им даде или отне тази кратка разходка, както и цялата среща :D

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - съжалявам, че не успях да присъствам, но в момента съм в края на сесията в университета, взимам и невзети изпити от миналия години и се проточва повече от колкото се надявах.

 

Линк към пълната снимка: http://renai.kicks-ass.net/pics/gwf/kosovo_hadjiiska_SUXX_full.jpg

(липсва цената за нощувката, тъй като я платих веднага при настаняването, а не както настояваха - в края)

 

Надявам се, че админите няма да изтрият този пост, защото съдържа нападка към даден комплекс, но не бива да се мълчи и да се хвали такъв обект, където (при всичките високи цени) лъжата е част от начина им на формиране на печалбата.

Когато нещо е по темата, админите нямат намерение да се месят ;) Тази тема е за националната среща 2014 и админите много се радват да видят дискусии, коментари и всичко останало! Радвам се, че сте си изкарали добре и се надявам да става дума за недоразумение, от колкото целенасочена измама, която да разваля кефа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочитайки горните коментари правя следните изводи за себе си:

1. Благодаря на Ванката- жив и здрав да си, пич е, и е най-свестния модератор в този форум /прочети и т.3/.

2.Благодаря на всички присъстващи - добър бе купона и смятам, като най-стар, че се родиха приятелства.

3. Който и както и да ми се оправдава- казвам го директно и като бивш офицер, както си правите график, кой кога да ни наблюдава във форума и да следи за разни неща/ аз съм три пъти наказан за 20 дни- сега ще е четвъртото/., редно беше да присъства поне един и да чуе нашето мнение по някой въпроси. Не е начина да се криете. Свърших с коментара за Вас.

4. Хубаво или лошо, но дълго време ще си говорим , щото добрата комуникация се прави на буца сол и шише ракия.

5. Петерс е прав, но само на 20 % ......Днес Жипчо бе разкулачен и основно изследван и от мен. С ръчката се предава движението на раздатъчната кутия и на предния кардан и на предния диференциал. Въпросната кутия е на предната лява полуоска и се включва с помощта на електродвигател и две зъбни предавки от малка към голяма т.е.намалящи оборотите и увеличаващи въртящия момент. Защо точно на лявата , а не на двете-нека някой ми обясни. покрити са с ламарина отдолу пред самия двигател , но тя като , че ли е по лоша- загребва водата Моята беше пълна с вода и пръст. има гумен утлътнител по капака- защо не е спрял водата не знам...има и тръбичка входяща по мойте предположения за да влиза изушаващ въздух може би от двигателя- ще я проверя основно при слагането.

В крайна сметка двигателчето- изгоряло и даже и предпазителя вследствие късото съединение при включване.

Ето ги на снимката 2-26 и детайла е 30204 в който са моторчето и зъбните търкалета- това е,най вероятно, като пристигне моторчето ще се мисли за хидроизолация и то надеждна.

Простете на стария , ако е сгрешил....

post-9777-0-68720400-1404149584_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Който и както и да ми се оправдава- казвам го директно и като бивш офицер, както си правите график, кой кога да ни наблюдава във форума и да следи за разни неща/ аз съм три пъти наказан за 20 дни- сега ще е четвъртото/., редно беше да присъства поне един и да чуе нашето мнение по някой въпроси. Не е начина да се криете. Свърших с коментара за Вас.

4. Хубаво или лошо, но дълго време ще си говорим , щото добрата комуникация се прави на буца сол и шише ракия.

Ванката бе организатор на срещата, той е бил и на място. Към него могат да се отправят същите коментари и въпроси, които биха били отправени и към администраторите - направили сме го точно "началник" за тая работа! :) Както ти не идваш на месечните срещи в София (понеже целта не оправдава средствата) и никой не те обвинява, че се криеш, така не е справедливо и да казваш, че някой се крие от теб. Едва ли е трудно е да се повярва, че двамата администратори не могат да оставят другите си приоритети на определена дата, за да прекарат уиикенда на няколко часа път от дома си в ядене, пиене, офроуд приключения и твоето мрънкане :) За жалост имам опасения, че никога няма да "свършиш с коментара за нас".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с st.videv говорихме и мисля че ще стана ясно, че никои няма нищо лично към всеки един член във форума. Има правила и трябва да се спазват. Това което е направено е да се допускат коментари на ръба на правилата, за да не се ограничава личният характер. 

 

Това го обясних на всички на масата, когато обядвахме късно следобяд. 

 

Така че от моя страна вече всичко би следвало да е изгладено.

 

Нека да си се радваме на впечатленията и да се радваме на живота.

 

Никои няма за цел да се внасят раздори и спорове извън технически.

 

Нищо лично.

 

офф: Като и аз собственоръчно премахнах един-два коментара на peterst и вярвам че няма нищо лично с това, че сме се забавлявали и сме си прекарали страхотно. Но когато нещо е извън темата или нещо друго няма лошо да се премахне. Креативни идеи, коментари и всякакви други са добре дошли.

 

Искаме форума да е полезен и синтезиран, за да е полезен на новодошлите и да стане като една енциклопедня от реални впечатления и придобита от практиката информация.

 

Нека бъдем отбор, а не разделени на лагери.

 

Очаквам с нетърпение следващата среща не само с г-н Видев, с peterst с newfan, terminator, nlykov а и с всеки един на когото му е интересна темата за Great Wall, като марка и проект. Много съжелявам че niki-25 не успя да дойде, защото има страшно много неща които може да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С малко късмет догодина ще има повече време да организираме нещо по-грандиозно, в което и админите да вземат активно участие. Малко да заприличаме на големите форуми, поне на първи етап :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

update: Относно надписаната сметка на peterst. Финално е станала грешка, вместо на st.videv е писана на peterst.

 

Момчето ще си понесе последствята, както каза управителката и се извинява за неприятната ситуация.

 

С това приключваме въпроса, защото и с Петър го коментирахме извън форума. Ситуацията е неприятна, но не е била целенасочена.

 

Относно организацията, вече споменах че избора на оффроуд трасе беше слабост и в следващи такива мероприятия ще се наблегне и на този аспект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не се бърка с предходния пост пиша в нов, а по принцип трябва да е в един :)

 

Ето линк към първата част от снимките на Светльо.

 

http://bultravel.net/m/GW/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники и ти ли беше с мен от неприсъстващите ? :(

 

Иначе супер място,събитие и хора...жалко за това,че не можах да съм с вас. Нови хора е имало,което е чудесно. Браво !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше технически проблем с камерата, която Ванката носеше, така че пропуснахме най-интересните моменти, които със снимка няма как да се покажат :( Но пък се надявам, че успешният край е оставил само хубави спомени в участниците :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники и ти ли беше с мен от неприсъстващите ? :(

 

Иначе супер място,събитие и хора...жалко за това,че не можах да съм с вас. Нови хора е имало,което е чудесно. Браво !

Така е и аз пропуснах това хубаво събитие и ме е яд,но какво да се прави някой трябва да работим :) но следваща среща няма да я пропусна надявам се :)

 

Моите снимки съм ги изпратил персонално на участващите......това е.Удоволствието си е наше.

Г-н Видев не така,няма лошо да споделите колко хубаво сте си прекарали така може да привлечем още фенове :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ставало въпрос за камера и аз имам, но откак... купих Никона предпочитам снимките..

Сега седи и събира прах..

Ники ти знеш Закон за защита на личните данни и за авторското право...няма да им искам поотделно съгласието и то писмено за да ги публикувам...

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...