Sign in to follow this  
Followers 0
johnnie

Арктически тест с Great Wall и mobile.bg

11 posts in this topic

Арктически тест с Great Wall и mobile.bg

18 Октомври, 2012 09:00

 

post-6399-0-99533600-1350545292_thumb.jpg

 

Северен полярен кръг, Арктика, Лонгийър

 

Китайската марка Great Wall е вече добре позната у нас. Както е известно, от началото на тази година заработиха конвейерите в българския автомобилен завод край Ловеч, където са произвежда продукцията на Great Wall. Един от най-интересните модели безспорно е SUV-то Hover.

 

post-6399-0-93334900-1350545302_thumb.jpg

 

Сега със събитието "Great Wall Arctic Challenge Tour" китайците за първи път решиха да демонстрират на света на какво са способни техните машини. Екипът на mobile.bg е единствената българска медия, която взема участие в арктическото приключение на китайския всъдеход.

 

post-6399-0-29149900-1350545307_thumb.jpg

 

Пробегът вече стартира на 2 октомври от Москва и включва 3 500 километра по пътищата на Русия, Норвегия, Финландия и естествено Арктика. Финалното събитие обаче ще се състои в най-северната точка на архипелага Шпицберген, където китайците обещават уникален тест-драйв, целта на който е да покаже истинските възможности на Great Wall Hover.

 

post-6399-0-41458400-1350545311_thumb.jpg

 

Над 20 журналисти от водещите световни автомобилни медии, сред които и екип на mobile.bg, ще имат възможността да изпробват всъдехода в едно от най-студените и отдалечени населени места на планетата - Лонгийър. Подробности за този любопитен тест, както и отзиви за качествата на Hover в екстремни условия очаквайте след завръщането на екипа ни България.

 

post-6399-0-86228200-1350545317_thumb.jpg

 

Лонгийър - най-северният град на планетата (с население над 1 000 души)

 

 

Източник: http://fakti.bg/avto/50776-arkticheski-test-s-great-wall-i-mobilebg

post-6399-0-99533600-1350545292_thumb.jpg

post-6399-0-93334900-1350545302_thumb.jpg

post-6399-0-29149900-1350545307_thumb.jpg

post-6399-0-41458400-1350545311_thumb.jpg

post-6399-0-86228200-1350545317_thumb.jpg

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Супер идея. Много яко приключение ще е. Ще чакаме инфо с впечатления след тура :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

А четохте ли мненията под статията...? Е думи немам!

Хора, които са виждали нашите автомобили само на улицата, когато минаваме покрай тях,

имат толкова негативно мнение, все едно ги карат от години.

Злоба, завист ... Имайте в предвид, че не всички, които ни оглеждат на пътя са с добри очи!

------------

Поздрави.

Edited by Говедо
Ненормативна лексика
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нормално е ... българина е беден - и финансово и духовно и е свикнал на втора употреба - и коли и други работи ... и като види нещо ново и почва - абе мани го тоя боклук и т.н. Така плюеха и шкодите, и дачия и корейските и сега е ред на кирайците. Матрял, кво да го прайш.

Аз пък им се кефя на такива инициативи. Нека показват на какво са способни машинките.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно ми е дали колата ще е фабрична или не. Защото Great Wall показаха какво са способни на Рали Дакар и засрамиха ред немски, японски, корейски и американски гиганти. Въпроса е, че там колите само по форма напомнят на фабричните и нищо повече. Ако тази разходка до Арктика е с фабрична кола (макар и проверена, изпитана и тн) ще съм адски впечатлен!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето го и продължението със снимков и филмов материал:

 

Арктически тест на Great Wall Hover

26 Октомври, 2012 11:27

 

post-6399-0-14169900-1351254888_thumb.jpg

 

Северен полярен кръг, Арктика, Лонгийър

 

Автомобилният гигант Great Wall реши да фокусира вниманието върху един от моделите си с висока проходимост, като за целта организира световен тест чак на Северния полюс. Да, прочели сте съвсем правилно. Става въпрос за скована от лед земя, минусови температури, бели мечки, кучешки впрягове и разбира се модела Hover.

 

post-6399-0-01299400-1351254894_thumb.jpg

 

Кулминацията на събитието "Great Wall Arctic Challenge Tour" се проведе в една от най-северните точки на планетата. Арктика и Северният полярен кръг ни предложиха много лоши метеорологични условия, но именно това беше идеята на организаторите - да се тества поведението на SUV-то Hover в екстремни условия. Основното действие се разви недалеч от най-северния град на света с население над 1000 души - Лонгийър или иначе казано 78 градуса на север, в сърцето на полярния кръг.

 

post-6399-0-13797400-1351254897_thumb.jpg

 

Тестът започна по тъмно, въпреки че беше вече 9 часа сутринта местно време. Термометърът показваше -12 градуса по Целзий, но метеорологичната служба на остров Свалбард ни предупреди, че усещането е като за -24. На разположение на участниците в теста, 20 журналисти от водещите световни автомобилни медии, сред които и екип на mobile.bg, бяха бензинови и дизелови версии на Hover. Нашият екип избра бензинов вариант на китайския автомобил с повишена проходимост, защото за момента в България се продава само такъв.

 

post-6399-0-30175500-1351254900_thumb.jpg

 

Стартът беше безпроблемен, а обиколката покрай бреговете на Северния ледовит океан - впечатляваща. Скоро обаче спряхме да обръщаме внимание на гледката, защото пресечената местност стана доста трудна. Hover се справи без забележки. Все пак това е автомобил, който разполага с класическа 4х4 система и понижаващи предавки. Високият клиренс позволи минаване през сериозни каменни препятствия с доста прилична скорост. Така маршрутът продължи на север, а надморската височина започна да нараства и респективно ледената настилка по-черния път стана доста дебела.

 

post-6399-0-72594800-1351254903_thumb.jpg

 

 

Достигайки все по-близо до Северния полюс, температурите паднаха значително. Hover продължи да изкачва стръмния и почти изцяло заледен път без каквито и да било трудности. Явно предаването на въртящия момент по равно на двата моста в случая изигра важна роля. Това доказа и фактът, че се наложи две от съпътстващите ни коли (умишлено не споменаваме марка и модел), които въпреки, че също разполагаха с 4х4 система, да останат край пътя, далеч от крайната ни дестинация.

 

 

Поради силния вятър и ниските температури почивката ни в крайната точка на теста беше кратка и започна спускането. Знае се, че електронната стабилизираща програма не е включена в базовото оборудване на Hover и това определено притесняваше доста от нас, но на практика липсата на ESP почти не се усети. Естествено, спускахме с ниска скорост и въпреки наличието на много лед занасянето в завоите беше напълно контролируемо.

 

post-6399-0-68687300-1351254909_thumb.jpg

 

Дългият път на обратно ни помогна да усетим още по-добре автомобила и когато пристигнахме до импровизирания леден полигон, бяхме уверени във възможностите както на колата, така и в нашите собствени. Именно там успяхме да усетим с пълна сила, че при включени всички системи за пасивна безопасност Hover е напълно предсказуем и лесен за управление в екстремни условия. Точно това е неговата сила.

 

 

Иначе на асфалт Hover се държи съвсем прилично, но като минус може да се посочи малко по-неинформативният волан и по-слабата шумоизолация. Тук става дума не за шум от мотора, защото двигателният отсек е добре шумоизолиран от купето, а за наличието на по-високо ниво на шум от настилката. Салонът не може да се нарече луксозен, но е функционален и практичен. Седалките са ергономични, багажникът е огромен, а мястото за краката на водача и пътниците отпред и отзад е предостатъчно. Повечето екстри в сравнение с базовото оборудване на преките алтернативи обаче са факторът, който внася нужната доза лукс.

 

post-6399-0-94096300-1351254912_thumb.jpg

 

Предвид дългия преход в пресечена местност бяхме приятно изненадани и от качествената сглобка на детайлите в салона. Въпреки сериозното друсане и усукване на автомобила, шум и скърцане липсваха. Що се касае до основния агрегат, трябва да отбележим, че динамичните характеристики на въпросния 2.4-литров бензинов мотор не впечатляват. Те обаче са напълно достатъчни, за да не се чувства липсата на мощност в нито един от оборотните режими.

 

След всичко, което преживяхме можем спокойно да заключим, че Hover е един от нелошите варианти за достъпен автомобил с повишена проходимост. В обобщение ще кажем, че неговите основни козове са проходимост, функционалност, качествена сглобка и не на последно място атрактивна цена. С други думи плюсовете са повече от недостатъците на автомобила и Hover е един добър вариант основно за хора с активен начин на живот.

 

post-6399-0-93315800-1351254915_thumb.jpg

 

Сред официалните лица дали старт на арктическия тест драйв бяха губернаторът на Свалбард Олсен Ингер и мениджърът на Great Wall Тъндер Ши. От българска страна марката Great Wall беше представена от бранд мениджъра на Litex Motors Николай Ликьов (пети от ляво на дясно)

 

Източник: http://fakti.bg/avto...reat-wall-hover

post-6399-0-14169900-1351254888_thumb.jpg

post-6399-0-01299400-1351254894_thumb.jpg

post-6399-0-13797400-1351254897_thumb.jpg

post-6399-0-30175500-1351254900_thumb.jpg

post-6399-0-72594800-1351254903_thumb.jpg

post-6399-0-68687300-1351254909_thumb.jpg

post-6399-0-94096300-1351254912_thumb.jpg

post-6399-0-93315800-1351254915_thumb.jpg

Edited by johnnie
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На мен би ми било интересно да прочета ревюто на някой друг от 20-те журналисти. Някой ако намери линк да пуска тук.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

На другите журналисти интервютата надали ще са на български ... все пак са събрани от почти целия свят. А от БГ са само представителите на мобилето.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно на чужди журналисти ме интересува мнението... Че българските нещо са ми съмнителни...

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0