Jump to content

Лични впечатления от Voleex C10 спрямо Toyta Yaris Luna, 2010, 1.33L VVTI


white shark

Recommended Posts

Здравейте на всички!

Ще представя и моите впечатления от автомобила, който карам отскоро и ще направя сравнение с Toyota Yaris Luna, 2010, VVTI, 1,33 petrol.

Външен вид - поне на мен външно Voleex-a ми харесва повече, но не това е най-важното. ;-)

Интериор - седалките на GW са значително по-удобни, контролното табло и централната конзола - също.

Неприятна е липсата на компютър - температура, среден разход, моментен разход... Пластмасата на GW не е добра, но след втория ден се свиква и не прави впечатление. Воланът е пласмасов и неприятен за шофиране, няма управление на радиото. При Тойота коженият волан, управлението на радиото и кожената топка за скоростния лост са опции, но за мен е странно наличието на едни екстри при GW (4 ел. стъкла, USB, прибиране на огледала) и липса на описаните по-горе.

Багажник - изключително малък, може би с 15-20% по-малък от този на тойотата. Побира един сак за тенис - нищо повече!

Скорости - влизат лесно, задната е до 4-та, докато при тойотата е с жило, при 1-ва. Лично аз предпочитам варианта с жило. Тойотата е с 6 скорости - по-добър вариант, според мен.

Затваряне на врати и др. подобни - в полза на тойота. Шумът в купето при GW е повече от силен - още при 2500 оборота!!! Неприятно! Шумът от вентилатора и климатика - също! Като цяло - явно доста е спестено от шумоизолацията, ако въобще има такава.

Возене и управление - возията е прилична, но доколкото усещам, предницата на GW е доста по-слаба и вероятно ще създава проблеми, предвид нашите пътища. Спирачките- тойотата спира доста по-бързо, независимо, че GW e с дискове и на задните колела.

Разход на гориво - при тойота - зимно време - 8,6 л. градско (средна скорост 21 км./ч, с подгряване на двигателя 5 мин.), лятно време - 8,2 - 8,4 л./100 км., извънградско - 5,6 - 6,2 - в зависимост от карането и включването на климатика. При 90 км./ч. съм стигал до 5.0 л./100 км., но това е без климатик, сам човек, с един сак в багажника. За GW - като свърша резервоара ще пиша - от пълен до пълен - няма да има грешка в компютъра :-))))

Това са накратко първите ми впечатления :-)

Редактирано от white shark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

white shark ползвай http://www.carspending.com/ за изчисляване на разхода, ако искаш. Много е удобно :)

Благодаря за линка - наистина интересен сайт! Специално за разхода на гориво, както споменах и по-горе - от пълен до пълен (резервоар) - заредените литри делиш на изминатите километри и полученото умножаваш по 100 ;-) :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го правил и с EXCEL даже :). Предимството на сайта е, че е видим от много хора и така всеки сам си преценява обективно и статистически коректно колко е разхода. Тези сметки иначе всеки сам си ги прави и наум :)

 

Да си караш колата с удоволствие и много безаварийно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-) Още нещо по темата:

сигурност - GW - два ербега срещу 9 (девет) при яриса. Да не дава Господ да ви се налага да ви спасяват - и при двата автомобила!!!

Тази сутрин, при 70 км./ч. по Цариградско ми се наложи да намаля по-рязко - доста по-зле спира GW - усещането при натискане на педала (доста "мек") е все едно, че има въздух в системата, добре, че спазвам дистанция!

закрепане на пластмаси - щипките на един капак в купето не държат и постоянно се отваря - неприятно, ще трябва да се вкара в сервиз!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го имаше проблема с една кора в купето, която постоянно се откопчаваше. Оправиха го в сервиза. Аз само не мога да разбера как може да сложат толкова тънка пластмаса на таблото, точно под предното стъкло. Дори, когато пластмасата е студена да кажем рано сутрин с ръка без проблем мога да натискам тази пластмаса и тя поддава без проблем. А като я понапече слънцето става още по-мека. След 1-2 години не се знае от силното слънце дали вече няма да се е деформирала...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора да ви кажа стигнах до извода, че нашите коли ще са податливи на тунинговане :) Всякакви малки и големи неща, които не ни допадат или се налага да се подобрят ще доведе до доста разнообрази екземпляри, каквито вече има няколко. :)

 

Така че си развихрете въображението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Извинявай дали ще е удобно да те помоля да качиш няколко снимки на колата.

:-) Колега, снимки не мога да кача, просто защото нямам такива - нямам навика да правя подобни неща - колата за мен е средство за придвижване, а и нямам тунинг - всичко е фабрично и нищо по-различно от всички останали автомобили. В темата, която започнах и която от админа май е отделена, се (и ще се) опитвам да споделям моите впечатления от автомобила - доколкото е възможно обективно. Сравнявам двата автомобила, защото имам преки впечатления от единия, а отскоро и от втория. Купето на GW мисля, че е по-близо до това на ярис 2009 (има разлика с модел 2010 във височината, а мисля и в междуосовото разстояние), но това са подробности и няколко мм. разлика едва ли са уловими от любителите, какъвто, впрочем, съм и аз.

По-горе споменах за по-малкия (сравнен с яриса) багажник. Още нещо по въпроса - при яриса разстоянието м/у задните седалки и кората на багажника е "компенсирано" с едни мокетени парчета (свалят се и се залепят) - нещо, което при GW го няма. Смисълът (ползата) от тези неща е, че не се вижда какво има в багажника, не дай Боже някой "любопитен" да се изкуши да "проверява" ;-) :-))))

 

Относно разхода на гориво и смяната на масла:

При яриса най-нисък разход ми даваше, докато беше нова - тогава постигнах 4,9 на дълъг път - разбира се, щадящо каране. Оттогава, дори и след първо обслужване, което направих на 8300 км., разходът "залепна" на нивата, които съм описал по-горе. Първото обслужване при тойота е стандартно на 15 000 км./една година - което настъпи първо. В отделената от админа тема за маслата прочетох, че при GW се сменя или поне проверява маслото и на скоростна кутия - при тойота не се извършва такова - само двигателно масло и филтри, а филтърът на климатика само се проверява и при необходимост (по преценка на сервиза) се сменя.

 

:-( USB-то не работи, само AUX. Или аз не се справям с някакви специални настройки на USB-то?!? Дано да е последното, макар че не ми се вярва - телефонът през кабела подава сигнал, но флашките (пробвах с две) не ги разпознава - дори не светват, когато ги вкарвам в USB- входа. Моля накой да сподели, ако е имал подобен проблем!

Редактирано от Говедо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

При мен (карам H5) една флашка "No name" не тръгна. С Kingston 2 Gb няма проблем. За повече не съм тествал. Зарежда телефон без проблем.

Дано да е от флашката, но надали ;-) :-) И двете, с които пробвах, са качествени. Но по- ме притеснява луфтът в кормилната колона - другата седмица, така или иначе, влиза в бокса, а е само на 106 км. :-(

 

И аз не съм имал проблем с флашките досега, но съм пробвал само с 1-2 флашки.

Проблемът е във флашките! (happy) :-)

Редактирано от poroinik
Моля те редактирай коментарите вместо да пускаш последователни
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...