Jump to content

Параметри на джантите и гумите - Hover H5


Niki.A.

Recommended Posts

Аз гледам да не бягам от размера като диаметар независимо колко цола е джантата сега съм се спрял на 255/45/20" . Но гледам братушките го вкарват без проблем този размер на Н3  (установил диски 7,5 ет30 r 15 и ризину31-10,5 r15) ,за целта натягат торсиона както споменах в по горния пост. Прикачам няколко снимки да видиш как се овеличава разтоянието между калника и гумата. Потърси в нета има доста теми но са на руски. На последната снимка джантите са 22" с гуми 275/45/22 което също като диаметър е много повече от оригиналния размер,но е дигната много и няма проблеми с жулене в калника.

post-6469-0-11731300-1408107165_thumb.jpg

post-6469-0-66585200-1408107226_thumb.jpg

post-6469-0-13068900-1408107240_thumb.jpg

post-6469-0-38091500-1408107325_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Бе с тия 20/22 цола джанти, хем и те и гумите ти ужасно скъпи, хем сигурно вози като каруца, хем не е толкова проходима, хем ти се вдига разхода и пада вървежа заради тежките широки колела и ниския въртящ момент, хем километража те лъже заради разликата в диаметъра - всиииичко това струва ли си визията? Тя пък е нещо относително - на мен би ми допаднала само ако знам, че под капака има 500 коня (които да оползотворят голямата площ на гума върху асфалта).  :icon_pale:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдааааа, явно при мен проблема е бил в офсета на джантата - мъчех се да навра ет0 и вярно че се събираха, но при пълен завой опират. Ще търся нещо 25 - 30 и ще постна резултата. Торсионите и аз съм ги набелязал, но още съм в гаранция и не дават да се пипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

:hello2:Качвам малко снимки на новите "Джантоци" . Вече мога да кажа ,че намерих джанти дет и отиват, и и седят добре. Опасявах се че ЕТ-20 ще ми ги изкара малко на вън както при зимните ми джанти,но явно по широката джанта се разпределя по добре и сега направо заспаха.

 

За возията мога да кажа ,че не е в никакъв случай по неконфортна от преди, изчезна неприятното странично поклащане на задницата,иначе пак си подрусва като преди. На джипарката си  е такова окачването, карал съм коли които си движат "гъзинката" доста по конфортно с много по ниски гуми и с същите килограми. :toothy12:

 Разтоянието между джантата и асвалта е малко нат 11см , за справка на Опел-зафира-Метан 1800кг е под 9см ,  на Голф 4 пак толко,на Опел-комбо пак толко и така н.т. последните са доста по леки празни но при товар пак са към 1800кг.

 

 

Цената на 20" гуми с този размер не е изобщо висока за летни гуми, зимните 17" са ми по скъпи и то не са от най реномираните марки. Тези също не са висок клас,но по показатели ги дават добри, като първи впечатления на сухо и мокро се държат много добре, също имат борд и по каманяци пазат добре джантите , на няколко пъти изтръпвах като минавах и обръщах остри камъни по черни пътища но като сляза да огледам се вижда как са драли в гумата но до жантата не естигало(и слава бого иначе щех да откача)

 

Разхода не се промени при мойто каране около 12л-14л при доста високи скорости по магистралите и изпреварвания и пълна кола, килограмите на джантата с гумата е 28,3кг , за сравнение на оригиналната е 24,4кг.  20-ските са по тежки с 3,9кг което не е малко и не е за подценяване, но колата тръгва много по леко от преди не знам на какво се дължи(може и да е мое субективно мнение :icon_rr:)

 

Визията: Определено си струва всичките разправий, аз не го правя да се гъзарея по улиците. А ми пълни душата като изляза и тръгна към колата и ми плакне  окото...направо душевна :jerk:, както се казва секи луд с номера си

( и по чужди коли се заглеждам и по наточени жени.......Или беше обратното!!!!!! :angel1::icon_cyclops_ani::toothy12:)

 

Всеки може сам да прецени от снимките, аз определено съм доволен!!!! :hello2: :hello2: :hello2:

post-6469-0-04714300-1412269394_thumb.jpg

post-6469-0-04526400-1412269527_thumb.jpg

post-6469-0-36642800-1412269687_thumb.jpg

post-6469-0-57365800-1412269955_thumb.jpg

Редактирано от Niki.A.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

джантите са страхотни, само за боята не съм сигурен, но все пак е по твой вкус :)

 

ето как бих ги направил аз, извинявам се за нескопосания пейнт-опит :) но все пак като за идея става

 

7641726u.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай със здраве. Гъзарията идва бонус. Глвдам, че и хъбове си сложил или е време за очила :tongue1: . Ако е така,  ще споделиш ли модел и дистрибутор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай със здраве. Гъзарията идва бонус. Глвдам, че и хъбове си сложил или е време за очила :tongue1: . Ако е така,  ще споделиш ли модел и дистрибутор?

 

Какво е това хъб и къде ги виждаш тия хъбове???:toothy9:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

загледай центъра на предните джанти - това е главина за свободен ход.

 

като гледам червения цвят, вероятно са AVM.

Редактирано от Marto VM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При парт тайм джипките обикновено се кара със задно задвижване. При липса на хъбове на предния мост, колелата са директно зацепени към моста и така той се върти през цялото време. За пестене на гориво (тъй като се въртят още едни големи и тежки железа), на повечето парт тайм джипове се слагат автоматични или ръчни хъбове, където колелата са освободени (free wheel) спрямо предния мост, когато се кара само на задно. Принципно го дават разлика до 1л гориво при постоянно зацепени колела към преден мост.

 

При автоматичните хъбове при включване на предния мост (за да имаме 4х4), при придвижване на около метър напред и хъбовете се самозаключват (lock). При изключване на 4х4 и минаване в режим 2H е необходимо джипа да се върне назад 1-1.5 метра, за да може хъбовете да се отключат и предните колела отново да са освободени. Това е и основния недостатък на автоматичните хъбове, тъй като при "лашкане" напред-назад в някаква кал, джипът реално има моменти, в които е само на задно задвижване, а самите удари при рязкото подаване на газ са причина хъбовете да се чупят.

 

AutoHub.jpg

 

 

Друг недостатък на автоматичните хъбове е, че ако са отключени, то трябва да се спре на място (колата абсолютно неподвижна), преди да се включи на 4х4, а после да се потегли плавно напред, за да се заключат.

 

Ръчните хъбове имат две позиции - свободна (free) и заключена (lock), т.е. двете описани по-горе състояния на зацепване на колелата към предния мост. Когато са на свободна позиция (free), то дори да се включи раздатката на режим 4х4 (4H или 2H), то движение към колелата не се подава, защото те са свободно движещи се спрямо предния мост. 

 

ManualHub.jpg

 

Когато ръчните хъбове са заключени, то дори и при режим 2H, предните колела въртят предния мост. В този режим превключването от 2H към 4H и обратно може да става и в движение (строго препоръчително е в това време джипа да се движи направо, а да не е в завой), като разбира се спазва правилото при 4х4 джипа да се движи по сравнително хлъзгава настилка, за да не се натоварва трансмисията на автомобила.

 

При изключени хъбове (free wheel), джипа може да се кара на бавни по асфалт, но трябва да се внимава, тъй като всичката мощност отива към задния мост и раздаването на 'сичката газ не е препоръчително. Такъв режим може да се ползва при много стръмни спускания, където дори на 1-ва бърза спускането е прекалено бързо и се кара почти изцяло на спирачки, или при изкачвания, когато джипа е много натоварен и не му достига мощност на бързите скорости.

 

Основният недостатък на ръчните хъбове е, че трябва да слезеш от джипа, за да ги включиш (заключиш) ръчно, за да имаш възможност да ползваш и предния мост. Обикновено повечето хора ги включват при влизане по черните пътища, а ги изключват чак когато се върнат на асфалта и скоро няма да им се налага да ползват 4х4. Друг вариант е включване в началото на зимата, когато завали сняг, за да може да включват предния мост, когато се наложи. Изключват ги пролетта, когато снегът вече се е стопил.

 

--------------

 

Варианта при Ховъра е с капачки на предните колела (които са постоянно зацепени към предния мост), за да скрият мястото, където обикновено се слагат хъбовете.

 

Ако наистина е възможно да се сложат ръчни хъбове, то ползата е от намаления разход на гориво, когато се кара по асфалт и не се налага ползване на 4х4. 

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hello2:Браво на "peterst" много точно и подробно го е описал!!!! :hello2:

 

Познахте също че са и AVM, усилената серия за това са червени. Оргинални (надявам се)!!! Някой казват ,че са добри други не .... при мен времето ще покаже!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Niki.A., имаш ли представа дали са съвместими с исузувските хъбове? Или са специфични само за ховера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петерс- както винаги си 2 пръста над върха, радвам се, че те познавам. Викам ти една Видевка лух - наздраве!!!!

Niki.A. от къде ги купи и ние да сме в час....и на теб обещавам от оная луха.....

Редактирано от st.videv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са от Русия, но и в БГ ги има и на двете места варират от 340 до 400лв в зависимуст от серията усилена или не. Свалят се с 6 болта и с толкоз се слагат.Може и да не се сваля гумата принципно но не е много удобно. А,има и една зегерка дет може да ви измъчи ако нямате подходящтите клещи. Иначе работа за един час с размотаването и приказките с приятел. А иначе да се омажеш с малко грес и да изпиеш студена бира с приятел-БЕЗЦЕННО :toothy12::icon_rr::toothy12:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи хъбовете се оказват съвместими с тези за исузу (и съответно за опел фронтера/монтерей в Европа) - специални благодарности на Niki.A. за информацията  :thumbsup:

 

Аз карам Фронтера с китайски хъбове вече към 50к км, които бяха на цена 200 лева. Все още не съм ги счупил, но карам сравнително внимателно по черните пътища (поздрави на Адаша, с който се борихме до хижа Пашалийца  :D ). Лично за мен са добър избор за спокойно шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видев, мога ли да те помоля да "черпиш" с домашна ракия на лични съобщения, където обясняваш и как си решаваш проблемите, а като пишеш във форума, да има връзка с темата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Мерси за инфото. Отлична марка са. Най-голямата полза, според мен е ползването на късите предавки на сухо, тъй като в сегашния вариант, без хъбове, това означава и включването на предния мост. Тъкмо на сухо обаче, това води до затягане на трансмисията и ... невъзможност. Разбира се, има и разлика в разхода, но чак пък литър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как изглеждат джантите от Нисан Терано на Hover 5

 

 

Съжалявам ,но нещо не се справям с качването на снимките,прекалено много е усложнено качването иска друг формат ,ограничение в пиксели и други глупости.Ако може да се ориентирате по снимката от аватара ,там е джантите от Нисан Терано

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем,ЕТ+20,Тераното е 2005г и цената на която ги купих е 400 лв в сравнение с другите продавачи които искат 700-800 лева за к-кт лети джанти

 

 

Не се справям нещо с компа та не мога да кача снимките за да е по ясно,ако те интересува мога да ти ги пратя по скайп или на имейл,за по ясна представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...