radowolf

Members
  • Content count

    211
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

radowolf last won the day on February 15 2014

radowolf had the most liked content!

Community Reputation

18 Good

2 Followers

About radowolf

Profile Information

  • Карам:
    Dacia Sandero
  1. Нищо общо с истината. За да съществува един завод той трябва да произвежда, а в този завод нищо не се е произвеждало ... никога. С мошенгии пазари не се завземат!
  2. Те от Литекс моторс и преди да се заиграят с фалирането със зор осигуряваха резервни части за гаранционните автомобили та особена разлика няма да има. А иначе, от къде - всеки уважаващ себе си магазин за авточасти може да ти достави каква да е част - някой от турция, други от китай, трети от Бог знае къде. Щом колите ви не са гаранционни избора на части е много по-лесен, в повечето случаи и по-евтин.
  3. По принцип производителите винаги си оставят резерв така че може да се "пипне", ама от обясненията на тунери съм разбрал че за атмосферен мотор няма много смисъл от тази процедира, освен ако се правят промени и по хардуера - обклечаване на входящия въздушен поток, преработка на газоразпределителния вал, облекчаване на генерацията и т.н. и едва тогава може софтуерно да се подобри работата на мотора с цел повишаване на мощността. При всички тия операции обаче гаранцията на колата отива на кино ... та пак си помисли дали не е по-лесно да смениш колата с по-мощна.
  4. В момента съм на почти 62000 км с оригиналните свещи с които сандерото е излязло от завода. Кара се само на бензин и то само с по-високооктанови горива от големите вериги (последните няколко месеца само 100 октана на Марешки) и нямам никакви проблеми с мотора. Не мисля да ги сменям поне още 10 000 км.
  5. Така описаната липса на мощност и високия разход бих отдал на много ама наистина много лошо гориво или проблем в двигателя. Аз не бих я карал повече - директно в най-близкия дилър. А и като гледам другия колега със същия модел споделя съвсем различни наблюдения върху разхода и пътното поведение!
  6. Разхода е много относително понятие. По принцип всички производители публикуват данни, които са много далеч от реалните. Техния разход е засичан (или изчислен) на базата на някакви идеални условия. А реалния е обикновено с литър нагоре (за дизелите разликата е по-малка) от каталожния. Моето сандеро го дават 5.4 извънградско а аз по-малко от 6.4 трудно постигам. Комбинирания го дават 7.0 а при мен е около 7.3 до 7.5 зимата. На магистрала при движение със скорости над 140 е близо 10/100. Не че не е възможно да се постигнат каталожните стойности, но е тегаво и предизвиква псувни у другите участници в движението! Твоята кола е значително по-тежка от Дъстъра, а както всички знаем и той не е кой знае колко икономичен. С тази аеродинамика на тухла е нормално да има завишен разход. А и начина на шофиране също не е за пренебрегване. Често виждам хора, които ускоряват и натискат спирачка, пак ускоряват и натискат спирачка. Аз се опитвам да карам с минимално използване на спирачката, като предвиждам препятствията, завоите и местата които се преминават с по-ниска скорост. Натискането на спирачката превръща горивото в топлина и прах. А спускането на скорост при съвременните автомобили е с разход близък до нулата. Ще свикнеш с колата и ще оптимизираш разхода, ама не очаквай чудеса. Все пак караш камионче. ПП: Имам приятел с Ладроувър Фрийлендър2, с перманентно 4х4 или както там се казва. Кара много внимателно, бавно и полека за да вижда на дисплея 7.1-7.2 ... това за дизел, не като при мен за бензин. Веднъж го беше сложил на моментен разход и се наложи да изпревари два камиона на къса права ... няма да казвам колко беше показанието ... само ще уточня че той вече не пуска на моментен за да не го боли главата ... кара си колата и се кефи.
  7. Има и вариант с подмяна на газораспределението ... подмяна на вала, клапаните и т.н., но както ти е написал колегата по-горе - най евтино е да се пипне ЕКУ-то като се подобрят горивните карти. Останалото е за ентусиасти.
  8. Във втората фаза на някои модели на дачия имаха сходни проблеми ... след продължително използване изпарителя замръзва ... оказа се препълване на климатика с фреон. След коригиране на количеството фреон проблема изчезва.
  9. Проблема не е в помпата. От това, което съм чел за този вид системи съм останал с впечатление че основен фактор е калпавата ни газ. И не е само виале ... и други производители имат системи по тази иначе интересна технология ... но почти всички имат този проблем.
  10. нямам предвид марката от сайта ... само обяснението по-долу за нивото на шум: http://www.michelin.bg/tyres/learn-share/buying-guide/future-tyre-labelling
  11. По принцип газова бутилка се пълни максимум на 80% от вместимостта си, което в твоя случай прави 52 литра, но зареждането зависи от много неща. На първо място от това какво има в бутилката ти в момента ... освен пропан/бутан вътре има и въздух ... от съотношението между двете основни съставки (пропан и бутан) ... от околната температура ... от състоянието на помпата на бензиностанцията и т.н. и т.н.
  12. В контекста на новината за съкратените работници няма нищо изненадващо.
  13. Не че може да се има доверие на източника ама какво ви е мнението за тая партенка?: ЕС спря завода за коли на Гриша Ганчев
  14. Пробвай с добавка за масло Сумолюб ... или нещо от сорта. Когато моята бе още в гаранция от сервиза и слагаха масло елф ... с тази добавка значително утихна мотора и работеше по-меко. След гаранцията слагам Мотул - пълна синтетика 5W40 и нямам грижи.
  15. Ама не съм чел никъде Фолксваген да са рекламирали че основния им склад за части за Европа ще е на територията на БГ?!? Докато на Литекс това им беше мотото в рекламата. И го обещаваха това за 24-часовата доставка. А чета тука че хората чакат по няколко месеца. А се запитайте и защо сервизите се сменят постоянно. В Габрово например беше Тойота Венци представител/сервиз на марката ... ама се разделиха нещо и разкара рекламните пикапи и джипки за нула време. Не съм запознат в детайли но чух за некоректно отношение ... кой крив, кой прав клиента не го интересува. За клиента е важно да получи услугата за която е сключил договор и е платил!