Колеги, не се дърпайте излишно.
Препоръчва се да се минава в режим 4х при спряло положение или ниска скорост движейки се направо.При изключване няма ограничение.При движение в режим 4х няма ограничение в скоростта, стига да се движите по хлъзгав път.Но идеята за ограничението от 70км е, че в режим 4х разхода се покачва, натоварването на мотора също.А и при положение, че се ползва за лоши условия няма логика да се кара бързо.Защо не се кара в режим 4х по настилка със сцепление.По същество раздатката е редуктор който осъществява твърда механична връзка между двата моста.Когато завиете предна дясна и лява задна гума изминават различен път и ако не е хлъзгаво няма кой да обере разликата в оборотите.
Бавните се включват задължително и само когато не се движите а изключването може и в движение, но не при висока скорост.
По нагоре в темата някой бе писал, че има проблем при включване на скорости.Нормално е особено зимата да имате подобни проблеми,нормално е дори при напълно включен лост за 4х да не светне индикатора за пуснат преден мост.Това се получава заради маслото и специфиакта на самите зъбни колела.В такъв случай леко потегляне напред или назад помага за безпроблемното включване на моста.Хубаво е когато усетите, че не влиза лоста за скорсотите или за предния мост може да се позлава двойно амбриране и междинна газ.
Към колегата най-лесното правило, което може да спазва жена ти е когато вали независимо какво може да кара в режим 4х4 като това условие е не валидно при дъжд и натоварен автомобил например на 50%.
Карам Хайлукс а преди години Уаз и 2 те с еднакви системи 4х4, ох стана дълго дано не съм досадил.