All Activity

This stream auto-updates   

  1. Yesterday
  2. Благодаря, много си изчерпателен...така трябва да бъде!!!
  3. Защото няма мисъл в сервизните работници,не са образовани и не четат за да се образоват ,което е по-страшното.Завъртат се за 5/6 месеца през някой сервиз, понаучат нещо, ремонтират /счупят/ някоя и друга кола и стават велики "майстори" та чак и собствени сервизи отварят без да се притесняват ,че са неуки. Цифрите в маслата показват до какви климатични условия маслото не променя физическите си и химични свойствата. Първата е за отрицателни температури и определена влага ,а втората е за положителни.Има таблици за различните марки двигателни масла в които е показано какъв вискозитет е препоръчително да се използва за определени климатични условия. При маслата за трансмисии е най-добре да се спазва препоръката на производителя или точен аналог ако има такава алтернатива.Голяма част от съвременните кутии с изключение на автоматите вече са "необслужваеми агрегати" т.е. масло се сменя или долива само при ремонт без значение на пробега до 500000км. За дифтовете е най-вече според натоварването т.е. шосе ,дали теглиш ремарке/каравана/ , офроуд и земеделие по пробег или часове. Цялото инфо го има в нета , но иска ровене ,четене и осмисляне , а "майсторите" не разполагат с такова време и ................................При повечето от тях главата е за равновесие!! Чак,че се отплеснах.......! По мое мнение и двете масла стават стига двигателя да ти го позволи. Той е 30+ годишна разработка , но материалите и композитите от които е изработен към момента са съвременни високотехнологични материали ,обработени с високотехнологични машини и това дава възможност за леки вариации относно маслата стига двигателя да си има нормалните луфтове и повдигачите да работят нормално. 5х40/пълна синтетика/ са масла с толкова добавки създадени със съвременни технологии ,че със сигурност двигателя ще се чувства по-комфортно от 10Х40/полусинтетика/. Като цена излиза еднакво защото пробега,обслужването и филтъра компенсират разликата в цената. И тук вече идва мястото на личния избор. Безаварийна на всички без значение на маслата!!!!
  4. В България тенденцията е да е по скъпо маслото , а не температурата, което е пагубно. Примерно 5w30 и 0w30 са до +30 градуса , а при нас като стане 40 и маслото е като водичка....тези масла са за Северни страни Германия, Австрия и т.н. Никой във фирмения сервиз на Греат уол не можа да ми обасни защо слагат 5w40 при положение ,че за този мотор и тези ширини дават 10w40.
  5. Венци , по принцип както казваш ти на нашите географски ширини е прието 5Х30 и 0Х30 за дизел и 10Х40 и 5Х40 за бензин. Бензиновите карам с 5Х40 и нямам никакви ядове нито лятото при 36/37 градуса нито януари при -15/20 сутрин,а дизел с 5Х30 или 0Х30 в зависимост от офертите - сменям на 18-20 000км. Зимата бензинов двигател с хидравлични повдигачи при тези температури и масло 5/30 е като ярмомелка първите 10 секунди - личен опит върху нови автомобили не "нов внос на реални километри". Така ,че зависи при какви условия е автомобила т.е. в гараж вечер ,на север зад сграда както е при мен и т.н. Предполагам затова и производителите на масла предлагат богата гама по вискозитет за да намериш "твоето масло" спрямо условията на експлоатация.
  6. То по класификацията на API Gl 4 има и 75w90 и 80w90. В сървиз менюъла който ти бях пратил пише че 75w90 за скорости и дифове се ползва само в екстремно студени райони. Същото беше и за двигателното масло - пише си 10w40, а у сервиза слагали 5w30....
  7. Взе че го прие като файл с хиляда гимнастики. Към модераторите - ако можете да измислите нещо тези снимки да се качват във форума за да могат темите да са читави,полезни и лесно достъпни. С тези ограничени мегабайти "фалирах" от към снимките.
  8. Last week
  9. Аз карам на Лукойл с карта на превозвачите с отстъпка в събота и неделя 10 ст и съм доволен...не за реклама просто си казвам мнението!!!
  10. По нашите ширини по каталог не е ли 80w90 ?
  11. По принцип го дават на Кастрол , но според мен е въпрос на личен избор и бюджет................
  12. В кутията е 2,2 литра API GL-4 W95,трансфера / раздатка / 2,7литра ATF за тези които са с електрика , тези с двете ръчки API GL-4 hiperbola gear oil. Ако дадеш мейл или тел. номер ще ти ги пратя заснети направо от ръководството да си ги имаш защото тук не мога да качвам снимки след първата ми тема - нищо лично към останалите съфоромци.
  13. Много тъпо се получи. Големи надежди имахме, но не се осъществиха..
  14. Ще има ли нови сезони?
  15. Преди бях доволен, но напоследък спрях да зареждам от там.
  16. И аз трябва да си взема масло за Hover. Ще си правя поръчка от https://maxcar.bg/avtomobilni-masla и се чудя на коя марка да заложа. Дали на Bardahl или на Castrol?
  17. Като сменя маслото ще се похваля. Разбрах каква ми е трансмисията, за което благодаря на Краси. Вече като имам номера всичко излиза в интернет. ZM001M е модела на трансмисията ( това за дизел само - за бензина е друга ) Поздрави и благодаря.
  18. Виж маслото и ако трябва го смени, ако продължава, пробвай да включваш скоростите с двойно амбриране- така се включваха преди 30-50 години скоростите на коли, който нямаха синхронизатори......и според мен давай...ако нещо се счупи имам предвид синхронизатор тогава ще го смениш.....Върви ли - не го пипай, основен инженерен съвет.
  19. Преди доста време имах едно стило,взеха да вият лагери на диференциала -смених ги след около 20хил пак, свалих кутията и почнах да обикалям намерих от по голям мотор но бяха нужни малко доработки за да стане ( по кожуха )..............колата стана нямам думи да го опиша........... вървеше бясно особено след 4хил оборота , ефекта беше все едно има едни 100 кончета от горе..... Да ама не след около 5 хил. не помня точно , парче от скоростите се опита да излезе през калника...............изводите можеш сам да си ги направиш.......Инжинерите винаги оставят резерв във всички детайли но не прекалено много,,,,,,,
  20. Според мен няма такава опция - различни нютон/метри,различна динамика,различни предавателни числа вероятно и различно закрепване към двигателя, но най-добре провери из бумагите това поне го можеш , а аз утре ще погледна в книжката на колата и ако го има твоя двигател ще свиркам. Поздрави,
  21. Ако въпроса е към мен - категорично ДА включително и на Хувъра!! Това, че двигателя е ниско какво общо има с въздушната възглавница не разбирам. Въпросния отвор от който трябва да излезе въздуха е номера да е високо в случая капачката на радиатора. Въздуха винаги се движи нагоре и няма опция да се движи срещу налягането което прави водната помпа. По тази причина капачката се оставя ОТВОРЕНА за да не прави обратно налягане в системата , но ти като искаш можеш да разкачиш цялата с-ма и да започнеш да наливаш в нея. Където протече свързваш и така възстановяваш последователно през термостата до капачката на радиатора. Така със сигурност няма да остане въздух!! Масово автомобилите след 2006г нямат въпросните пробки на въздушната с-ма които търсите защото са проектирани така , че да се избегне този проблем. От мен толкова по този въпрос. Който има съмнения има сервизи и т.н. Поздрави,
  22. Ще сменя маслото, дано да е това, ама като си знам късмета едва ли. Намерих синхронизатори ама е изтекла обявата, иначе за ориентир ми стана ясно - за 5те предавки 360 долара. Реве ми се като се замисля ако не се оправи със смяна на масло - да лекувам на време или да чакам да даде по-сериозни симптоми ( да не може да влезе предавка и т.н? ) Съветите се ценят Благодаря за мненията до момента. Аз ще разгледам с каква трансмисия са бензиновия и дизеловия, защото може да е еднаква, ама знае ли човек...
  23. За тази процедура трябва да свали кутията , но няма да му помогне за въпросния "проблем" . При натиснат съединител няма виене от този лагер и до колкото разбирам няма виене от кутията , а когато включва 3 и 4 не се синхронизира добре кутията и скоростите хъркат - предава се по скоростния лост. Когато не отделя съединителя добре го има същия ефект. Първичния вал се върти леко и прехърква за момент т.е. опитай да ги превключваш по-лежерно с 2-3 секунди забавяне, а не динамично и виж дали пак хъркат. Същия ефект го има и при малко масло,кофти масло,проблем в помпата на съединителя/също кофти масло/,кофти синхронизатори,износени вилки и вероятно ред други причини , но трябва да почне да ги елиминира последователно за да е по-безболезнено според мен. Да не говорим ,че пациента с тези симптоми може да отнесе още едни десетки хиляди километри преди да изпадне в клинична смърт . Венци ти си решавай как да действаш. Успех!!
  24. Чети, имам пост за смяна на лагера на първичният вал...много неща ще ти се обяснат....
  25. хахаха как без обезвъздушаване и без това двигателя е ниско....нищо правят го и са прави може би!!!Но еднавъздушна възглавница много проблеми може да ти създаде..... Ти това упражнение правил ли си го????За да знаеш....
  1. Load more activity